Co zrobić, gdy dziąsło odchodzi od zęba?
Ciekawostki

Co zrobić, gdy dziąsło odchodzi od zęba?

Co zrobić, gdy dziąsło odchodzi od zęba? Istnieje kilka opcji leczenia, w tym chirurgia, ale istnieje również wiele naturalnych środków zaradczych. Obejmują one stosowanie szczoteczki do zębów o miękkim włosiu, aby zminimalizować uraz dziąsła. Twój periodontolog z Delaware może również polecić domowe sposoby na cofające się dziąsła. Środki te są proste i skuteczne, a zapewnią Ci uczucie świeżości i czystości w ustach przez wiele miesięcy.

Naturalne sposoby leczenia cofających się dziąseł

Jeśli zauważysz, że Twoje dziąsła cofają się, istnieją pewne naturalne sposoby na odwrócenie tego stanu. Jednym z najważniejszych kroków w tym procesie jest wizyta u dentysty. On lub ona udzieli Ci profesjonalnej porady na temat tego, co należy zrobić. Możesz również wykonać kilka prostych domowych środków zaradczych, aby zapobiec cofaniu się dziąseł. Najlepszym sposobem zapobiegania recesji jest zidentyfikowanie jej przyczyn i usunięcie ich, zanim się pogorszy.

American Dental Association zaleca, abyś odwiedzał swojego dentystę na przeglądy przynajmniej dwa razy w roku. Niektóre osoby mogą jednak wymagać częstszych wizyt, w zależności od stanu zdrowia jamy ustnej i indywidualnych potrzeb – fragment ten został przygotowany przez stronę fashion-queen.pl. Jeśli Twoje dziąsła cofają się, może to być oznaką choroby dziąseł. Nieleczona infekcja może powodować bolesne objawy, takie jak zapalenie dziąseł. Istnieje jednak wiele domowych sposobów na cofające się dziąsła, które są zarówno skuteczne, jak i niedrogie.

Olej kokosowy jest również skutecznym naturalnym środkiem na cofające się dziąsła. Olej kokosowy, zwłaszcza olej kokosowy z pierwszego tłoczenia, zawiera właściwości antybakteryjne, które mogą pomóc w zwalczaniu szkodliwych bakterii powodujących choroby dziąseł. Może również chronić zęby przed infekcjami bakteryjnymi i cząstkami żywności, które mogą prowadzić do recesji dziąseł. Olej kokosowy może być również stosowany codziennie jako środek do higieny jamy ustnej, aby utrzymać zdrową jamę ustną. Jeśli masz obawy przed stosowaniem tego środka, porozmawiaj najpierw ze swoim dentystą.

Do jednych z najczęstszych przyczyn cofających się dziąseł należą palenie papierosów i nieodpowiednia higiena jamy ustnej. Palenie i zgrzytanie zębami może prowadzić do powstawania kieszonek, a w końcu do utraty zębów. Należy pamiętać, że właściwa higiena jamy ustnej to najlepszy sposób na zapobieganie recesji dziąseł i odwrócenie jej skutków. Jeśli nie nadążasz z higieną jamy ustnej, możesz również doświadczyć cofania się dziąseł. Na szczęście istnieje wiele naturalnych środków na recesję dziąseł, które pomogą Ci odwrócić objawy choroby dziąseł i przywrócić im dawną świetność.

Innym domowym środkiem na cofające się dziąsła jest roztwór wody słonej. Kwasowość w tym remedium pomoże zmniejszyć stan zapalny dziąseł i opuchnięte dziąsła. Ilość soli jest zwykle równa jednej łyżeczce dziennie, a przez pierwsze kilka dni najlepiej stosować niskie stężenie, aby uniknąć skutków ubocznych. Roztwór nadtlenku wodoru i wody również pomaga w walce z chorobami dziąseł.

Cytryny zawierają silne właściwości przeciwzapalne i przeciwbakteryjne. Cytryny mogą stymulować wzrost nowej tkanki dziąseł i zwalczać bakterie i płytkę nazębną. Cytryny mogą również pomóc w zwalczaniu nieświeżego oddechu, ale należy zachować ostrożność, ponieważ cytrusy są bardzo kwaśne i mogą zniszczyć szkliwo na zębach. Olejek cytrynowy można zmieszać z oliwą z oliwek dla prostego rozwiązania, ale upewnij się, że wstrząsasz nim codziennie, aby zapewnić jego działanie. Możesz również spróbować domowej roboty olejku cytrynowego wykonanego z oliwy z oliwek.

Zabiegi na choroby dziąseł

Chociaż stan ten może być niewygodny, często jest uleczalny, a ubezpieczenie zwykle pokrywa koszty terapii. Okresowe kontrole stomatologiczne są niezbędne dla osób z chorobą dziąseł, ponieważ stan ten będzie się pogarszał, jeśli pozostanie nieleczony. Ten rodzaj choroby może prowadzić do powstania kieszonek, które utrudniają usuwanie płytki nazębnej z zębów. Nieleczona choroba może prowadzić do utraty zębów, co wiąże się z koniecznością częstszych wizyt u dentysty.

W cięższych przypadkach do skorygowania problemu może być konieczny przeszczep kości. W ramach tej procedury w dotknięte miejsce wszczepia się syntetyczną kość, aby pobudzić ją do wzrostu. Chociaż zabieg ten jest często konieczny, może mieć negatywny wpływ na wygląd innych zębów i strukturę twarzy. Jednak w przypadku wczesnego leczenia może zapobiec konieczności przeszczepu kości. Najlepszym sposobem na uniknięcie tego zabiegu są regularne wizyty u dentysty i kontrolne zdjęcia rentgenowskie.

Recesja dziąseł może być bolesna i prowadzić do utraty zębów. Utrudnia również pacjentom jedzenie, szczotkowanie i nitkowanie zębów, a także może prowadzić do innych problemów zdrowotnych. Niezależnie od przyczyny, dziąsło w końcu oderwie się od zęba, pozostawiając odsłonięte korzenie. Na szczęście istnieje kilka możliwości leczenia tego stanu. Niektóre zabiegi mogą nawet pomóc w odbudowie tkanki dziąsła, która otacza zęby.

Antybiotyki mogą pomóc w zapobieganiu chorobom dziąseł, ale są również niezbędne do ich leczenia. We wczesnych stadiach antybiotyki mogą być stosowane jako część skalingu i root planingu, aby zabić bakterie i pomóc w gojeniu się dziąseł. Jeśli jednak choroba jest zaawansowana do punktu, w którym nie można sobie pozwolić na antybiotyki, konieczny może być zabieg chirurgiczny. Zabiegi chirurgiczne są często wymagane w celu otwarcia poważnie chorych kieszonek dziąsłowych, zszycia ich z powrotem na miejsce i wszczepienia zdrowej tkanki dziąsłowej w celu zakotwiczenia zębów.

Zapalenie przyzębia jest chorobą zapalną dziąseł. Może powodować zaczerwienienie, obrzęk dziąseł i nieświeży oddech. Na szczęście chorobę tę można leczyć poprzez odpowiednią higienę jamy ustnej, zdrową dietę i zaprzestanie palenia. Nieleczone zapalenie dziąseł może jednak przejść w zapalenie przyzębia, które jest poważniejszą infekcją dziąseł i otaczającej je kości. Nieleczone zapalenie przyzębia może rozprzestrzenić się na inne obszary ciała, w tym na twarz. Należy pamiętać, że zapalenie przyzębia jest powiązane z różnymi chorobami ogólnoustrojowymi.

Lekarz dentysta może również przepisać silnie działający płyn do płukania jamy ustnej, aby zwalczać bakterie w trudno dostępnych miejscach w jamie ustnej. Aby zmniejszyć ilość bakterii w jamie ustnej, pacjenci powinni unikać spożywania zbyt dużej ilości pokarmów i napojów zawierających cukier. Niezbędne są również regularne kontrole stomatologiczne w celu usunięcia płytki i kamienia nazębnego oraz monitorowania stanu zdrowia dziąseł. Zabiegi te są konieczne, aby zapobiegać chorobom dziąseł i nie dopuścić do utraty zębów.

Zapobieganie chorobom dziąseł

Częstym objawem choroby dziąseł jest cofanie się lub „rozmiękczanie” dziąseł. Im bardziej tkanka dziąsła jest cofnięta w stosunku do zęba, tym większe ryzyko, że ząb ulegnie infekcji, próchnicy, a nawet wypadnie. Zapobieganie jest niezbędne, ale im wcześniej podejmie się leczenie, tym lepiej. Na przykład, zbyt mocne lub niewystarczająco częste szczotkowanie zębów może spowodować zniszczenie szkliwa zęba. Ponadto niewłaściwa higiena jamy ustnej może powodować odkładanie się kamienia nazębnego, co może prowadzić do choroby dziąseł.

Stan ten może powodować utratę kości, ruchomość zębów, a nawet ich utratę. Jeśli zauważysz u siebie oznaki recesji, najlepiej umówić się na wizytę u dentysty, aby ustalić, co jest jej przyczyną. Oprócz niewłaściwej higieny jamy ustnej, uraz tkanki dziąsła jest głównym czynnikiem powodującym recesję dziąseł. W rzadkich przypadkach do powstania tego schorzenia przyczynia się również genetyczna predyspozycja do cienkiej tkanki dziąseł.

Aby wyleczyć cofające się dziąsła, dentysta może wykonać zabieg skalingu i strugania z otwartą klapką, podczas którego niewielka klapka jest odkładana na ząb, a korzenie są oczyszczane i wygładzane. Następnie tkanka dziąsła jest bezpiecznie mocowana na odsłoniętym korzeniu. Idealnym rozwiązaniem jest regularna kontrola u dentysty co sześć miesięcy. Jeśli zauważysz cofające się dziąsło, powinieneś jak najszybciej umówić się na wizytę u dentysty. Innym sposobem zapobiegania temu schorzeniu jest przeprowadzanie co dwa lata czyszczenia i kontroli zębów.

Jeśli jesteś palaczem, powinieneś spróbować rzucić palenie i ograniczyć ilość spożywanych cukrów. Dodatkowo powinieneś unikać żucia tytoniu i palenia papierosów, ponieważ mogą one podrażniać jamę ustną i prowadzić do chorób dziąseł. Najważniejszym aspektem zdrowia jamy ustnej są regularne wizyty u dentysty. Szczotkowanie zębów dwa razy dziennie pomoże usunąć płytkę nazębną i kamień. Ważne jest również regularne czyszczenie zębów, aby zespół stomatologiczny mógł wykryć wczesne objawy choroby dziąseł.

Choroba przyzębia ma dwa etapy: zapalenie dziąseł i zapalenie przyzębia. Zapalenie dziąseł to pierwszy etap choroby. Dziąsła ulegają zapaleniu, a wspierająca je kość zostaje osłabiona. W miarę postępu choroby, dziąsło zaczyna odrywać się od zęba. Proces ten nazywany jest zapaleniem dziąseł i można go odwrócić lub może on prowadzić do zabiegu chirurgii przyzębia.

W razie potrzeby dentysta może przepisać antybiotyki. Jest to szczególnie ważne w leczeniu zapalenia przyzębia. Może być również przepisany specjalny antybakteryjny płyn do płukania jamy ustnej. Chociaż nie jest możliwe wyleczenie zapalenia dziąseł w domu, można odwrócić ten stan, dbając o aktualizację nawyków związanych z higieną jamy ustnej. Ponadto dentysta może przepisać antybiotyki i specjalne antybakteryjne płyny do płukania ust, jeśli jest to konieczne.