Miotherapy at the Orthodontist
Wybór Redakcji

Miotherapy at the Orthodontist

Mioterapia, czyli terapia miofunkcjonalna twarzy, jest nowszą technologią stosowaną w leczeniu pacjentów z zaburzeniami czynnościowymi orofacjalnymi. Terapia ta obejmuje badania przesiewowe i leczenie anatomicznych czynników ryzyka OSA. Jednak ta nowa technologia jest nadal kontrowersyjna, a niektórzy pacjenci nie reagują na nią dobrze – te słowa są twórczością specjalistów strony Magazyn Medycyny Estetycznej. Na szczęście nie jest to zabieg bolesny, a nawet może zapobiegać OSA.

Terapia miofunkcjonalna

Terapia miofunkcjonalna jamy ustnej jest opcją leczenia, która może pomóc pacjentom w przezwyciężeniu objawów TMJ i bólu szczęki. Ten rodzaj leczenia obejmuje wykorzystanie maszyny do regulacji mięśni szczęki i zębów. Wyniki tego leczenia mogą być widoczne w ciągu kilku tygodni. Ten rodzaj terapii może również pomóc osobom cierpiącym z powodu asymetrii czaszkowo-twarzowej. W Nowym Jorku, Orthodontics Center of NYC oferuje niedrogie opieki i ciepłe i przyjazne środowisko. Ta praktyka ortodontyczna oferuje również zaawansowane leczenie TMJ/TMD, rozszczepu podniebienia i korekcji asymetrii czaszkowo-twarzowej.

Terapia miofunkcjonalna to alternatywne leczenie ortodontyczne, które jest skuteczne u dzieci już w wieku pięciu lat. Może ona pomóc dzieciom lepiej oddychać przez nos i rozwinąć piękne rysy twarzy. Technika ta pomaga również pacjentom uniknąć konieczności noszenia aparatu ortodontycznego. Oprócz tworzenia zdrowszych dzieci, terapia miofunkcjonalna może również pomóc pacjentom uniknąć dyskomfortu i kosztów z nimi związanych. Stosując to alternatywne leczenie ortodontyczne, pacjenci mogą cieszyć się prostymi zębami i poprawą oddychania przez nos, jednocześnie zmniejszając zapotrzebowanie na aparaty ortodontyczne.

Terapia miofunkcjonalna pomaga skorygować podstawowe problemy, które mają wpływ na mięśnie jamy ustnej. Mięśnie, które kontrolują ruchy ust, wpływają na rozwój twarzy, szczęk i dróg oddechowych. Im młodsze są te mięśnie, tym mniej problemów w późniejszym życiu. Głównym celem terapii miofunkcjonalnej jest skorygowanie przyczyny, którą jest słaba funkcja mięśni jamy ustnej. Odpowiednio stosowana pomaga zapobiegać wielu problemom, w tym chrapaniu, oddychaniu przez usta i SSŻ.

Terapia miofunkcjonalna w gabinecie ortodontycznym poprawi również ogólny stan zdrowia. Nieprawidłowa funkcja mięśni w szczęce może przyczynić się do problemów z oddychaniem, TMJ i przewlekłych problemów zdrowotnych. Mięśnie zmieniają morfologię kości. Kiedy mięśnie i kość są w konflikcie, kość ma mniejsze szanse na wzrost. W związku z tym terapia miofunkcjonalna u ortodonty może pomóc pacjentom, którzy doświadczają wad zgryzu.

Miotherapy

Podczas leczenia ortodontycznego pacjenci mogą być poddani zabiegowi znanemu jako terapia miofunkcjonalna, która jest formą ortodoncji opartej na ćwiczeniach, która pomaga im nauczyć się prawidłowych nawyków oddechowych. Dzięki niej pacjent uczy się również, jak ustawiać język, co poprawia rozwój twarzy i wygląd podbródka. Proces ten może wyeliminować konieczność noszenia aparatu ortodontycznego, a wielu pacjentów zgłasza, że w wyniku terapii miofunkcjonalnej mają proste zęby i poprawiony stan zdrowia jamy ustnej.

Terapia miofunkcjonalna pomaga pacjentom rozwinąć łuki zębowe poprzez przekwalifikowanie mięśni twarzy i jamy ustnej. Jest to proces wymagający od klientów oduczenia się nawyków, które przez lata kształtowały ich zęby. Leczenie obejmuje zwykle trzy lub cztery treny, a w celu monitorowania postępów można wykonać zdjęcia. Faza aktywnego leczenia trwa od trzech do jednego roku, a w razie potrzeby można zaplanować wizyty konserwacyjne.

Ponieważ zdrowie jamy ustnej jest ważnym aspektem ogólnego stanu zdrowia, istotne jest, aby poprawić stan zębów i dziąseł. Zdrowy, prawidłowy zgryz jest niezbędny do żucia, mówienia i uśmiechania się. Prawidłowo ułożony zgryz ułatwia również czyszczenie zębów i pozwala uniknąć rozległych zabiegów stomatologicznych. Leczenie to jest cenną inwestycją w zdrowy uśmiech.

W niedawnym przeglądzie systematycznym badano skuteczność OMT u pacjentów poddawanych leczeniu ortodontycznemu. W badaniu oceniano pacjentów z dyskinezą, przednim zgryzem otwartym i wadami zgryzu. Jego skuteczność była podobna do skuteczności leczenia ortodontycznego w połączeniu z innymi formami leczenia. Badacze stwierdzili również, że OMT poprawiła zdolność do połykania i jedzenia.

Orofacial Myofunctional Disorders

Leczenie zaburzeń czynnościowych jamy ustnej, znane jako orofacial myofunctional therapy, może pomóc pacjentom z nieprawidłowym zgryzem i bezdechem sennym. W ciężkich przypadkach zaburzenia te mogą zakłócać leczenie ortodontyczne i nasilać objawy. Leczenie obejmuje szkolenie i przeprogramowanie mięśni jamy ustnej i języka w celu skorygowania nieprawidłowych funkcji i nawyków. Ten rodzaj terapii może być skuteczny w przypadku wielu różnych schorzeń, w tym bruksizmu, rozszczepu podniebienia i bezdechu.

Niektóre z powszechnych objawów tego zaburzenia to bolesna szczęka, częste bóle głowy i bóle mięśni. Innymi częstymi objawami są zaburzenia mowy i połykania, które wpływają na zdolność wyraźnego mówienia i przeżuwania pokarmów. Ostatecznie, zaburzenie to może prowadzić do szerokiego zakresu problemów zdrowotnych jamy ustnej. Oto niektóre z objawów, które mogą sprawić, że warto odwiedzić ortodontę.

Zachowane nawyki ssania i używanie kubka do picia to doskonałe przykłady nawyków w jamie ustnej, które przyczyniają się do OMD. Podczas gdy niektóre dzieci wyrastają z tego problemu samodzielnie, wiele innych wymaga leczenia w celu przełamania szkodliwego nawyku. W takich przypadkach klinicyści myofunkcyjni mogą zasugerować behawioralne podejście do skorygowania tego stanu i przywrócenia prawidłowej przestrzeni w drogach oddechowych.

Ortodonta z McHenry może zapewnić leczenie zaburzeń czynnościowych orofacjalnych i zapewnić szereg opcji dla pacjentów z zaburzeniami czynnościowymi. Jeśli masz wadę zgryzu spowodowaną parciem na język, dr Dano oferuje kilka rodzajów leczenia ortodontycznego, takich jak Invisalign, clear braces i Six Month Smiles, które są szybsze i wygodniejsze niż tradycyjne aparaty ortodontyczne. Dodatkowo, w razie potrzeby może on dopasować aparat CPAP.

Aparat typu strażnik ust

Ortodonci często pytają pacjentów, czy noszą aparat typu strażnik ust podczas leczenia ortodontycznego. Jednak ta odpowiedź może nie być reprezentatywna dla populacji. Większość ortodontów zgadza się, że ochraniacze na zęby pomagają pacjentom zachować komfort podczas leczenia ortodontycznego, ale są oni również zdania, że mogą one przeszkadzać w mówieniu i zakłócać ruchy zębów. Nie ma jeszcze odpowiedzi na pytanie, czy ustniki są konieczne, czy też nie.

Gotowe ochraniacze na zęby są powszechnie dostępne, ale mogą nie być prawidłowo dopasowane do jamy ustnej. Większość gotowych ochraniaczy jest źle dopasowana i może ograniczać oddychanie. W ochraniaczach bezodciskowych wykorzystuje się gorącą wodę do aktywacji termopolimeru i stworzenia indywidualnego, komfortowego dopasowania. Ochraniacze te można kupić w większości sklepów sportowych lub domów towarowych. Są one jednak źle dopasowane i nie zapewniają prawie żadnej ochrony.

W badaniu przeprowadzonym wśród pacjentów ortodontycznych połowa ortodontów rutynowo inicjuje rozmowy na temat ochraniaczy na zęby. W trakcie tych rozmów ortodonta często bierze pod uwagę poziom aktywności sportowca, konkurencyjność dyscypliny sportowej oraz możliwość wystąpienia zwiększonego overjet. Ponadto najczęściej zalecanym typem ochraniaczy są ochraniacze typu „gotuj i zgryź”, natomiast rzadko przepisywane są ochraniacze niestandardowe.

Inny rodzaj ochraniacza na zęby, Denta-Gard, nie jest przeznaczony do noszenia z aparatem ortodontycznym. Został on zaprojektowany przez ortodontę, aby pasował na aparaty ortodontyczne. Ponadto, Denta-Gard jest zaprojektowany tak, aby pasował na aparat ortodontyczny, więc nie przeszkadza w leczeniu. Ponadto Denta-Gard jest zaprojektowany tak, aby był wygodny i nie przeszkadzał w ruchu zębów.

Leczenie lęku

Często osoba może być zbyt niespokojna, aby poddać się opiece ortodontycznej, ponieważ boi się dentysty. Strach ten może powstrzymywać daną osobę przed korzystaniem z rutynowej opieki stomatologicznej, a nawet prowadzić do większych problemów, takich jak próchnica i choroby dziąseł. Aby pomóc danej osobie pokonać jej fobię, lekarze mogą zastosować terapię poznawczo-behawioralną, która jest powszechna w leczeniu zaburzeń lękowych. Ta forma terapii trwa zazwyczaj od sześciu do dziesięciu sesji.

Lęk może być leczony przez danie pacjentowi pewnej kontroli nad procedurą. Poznawcze i behawioralne techniki kontroli są skuteczne w pomaganiu pacjentowi w zrelaksowaniu się podczas leczenia. Stosowanie technik „tell-show-do” i modelowania jest jednym ze sposobów tworzenia poczucia kontroli. Inną opcją jest wykorzystanie nowoczesnych technologii, takich jak urządzenia wibrotaktyczne i zastrzyki strumieniowe, które pozwalają pacjentowi doświadczyć zabiegu bez odczuwania dyskomfortu. Metody te wymagają jednak jeszcze większej liczby badań i sprawdzenia, na ile rzeczywiście są skuteczne w łagodzeniu lęku.

Dla pacjenta, który jest zbyt zdenerwowany, aby udać się do ortodonty, odpowiedzią mogą być łagodnie relaksujące leki. Chociaż pacjenci powinni zawsze przynosić ze sobą kierowcę, podtlenek azotu może być przepisany dla tych, którzy są bardzo nerwowi. Pacjenci mogą również przynieść przyjaciela lub ukochaną osobę na spotkanie jako rozproszenie uwagi. Miotherapy jest formą terapii poznawczo-behawioralnej, która pomaga pacjentom zmienić swoje myśli i zachowania, aby zwalczyć lęk przed leczeniem stomatologicznym.

Lęk przed dentystą może również spowodować, że dana osoba będzie zwlekać z wizytą u dentysty. Lęk jest normalną częścią życia i zazwyczaj wiąże się z obawą przed dentystą. Jeśli dana osoba denerwuje się na myśl o leczeniu stomatologicznym, może całkowicie unikać wizyt u dentysty lub odkładać leczenie na wiele miesięcy. Na szczęście ten strach jest uleczalny. Pacjenci mogą znaleźć dentystę, który jest wyrozumiały dla ich lęku i pokonać swoje obawy.